Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Informacje

Siedziba ośrodka

Siedziba Urzędu Gminy

Gmina Wojciechowice

Świadczenie „Dobry start”

Na mocy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” weszły w życie przepisy dotyczące możliwości uzyskania świadczenia w związku z rozpoczęciem roku szkolnego.


Świadczenie „Dobry start” przysługuje raz w roku i wynosi 300 na każde dziecko uczące się w szkole podstawowej i ponadpodstawowej – bez względu na dochód.

Świadczenie będzie przysługiwać na dzieci lub osoby uczące się do ukończenia przez nie 20 roku życia, a w przypadku dzieci niepełnosprawnych do ukończenia 24 roku życia. Świadczenie przysługuje także w przypadku ukończenia 20 roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząc się kończy 20 r.ż.

 Świadczenie nie będzie przysługiwać na dzieci uczęszczające do przedszkola.

Wniosek można składać w terminie od 1 lipca do 30 listopada 2018r. Od 1 lipca wnioski można złożyć tylko w wersji elektronicznej przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl
 Od 1 sierpnia wnioski przyjmowane będą w wersji papierowej w Ośrodku Pomocy Społecznej właściwym dla miejsca zamieszkania rodzica ubiegającego się o ww. świadczenie.
W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny wyprawkę otrzymają nie później niż do 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach Ośrodek będzie miał maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia.
W Ośrodku Pomocy Społecznej w Wojciechowicach wnioski  będzie można  składać   w   budynku  B 2      w pok. Nr 19.


Wzór wniosku:
Informacje ze strony Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznekj